15 Temmuz 2011 Cuma

NOSTALJi

ALICANTE

Masadaki portakal
Halının üzerinde elbisen
Ve yatağımda sen
Tatlı armağanı anın
Gecenin tazeliği
Çoşkusu yaşantımın

Jacques Prevert

*Alicante : İspanya'nın güneydoğusunda Akdeniz kıyısında liman şehri.

Az önce evde eski albümleri, fotoğrafları karıştırırken çok sevdiğim bir dostun mektuplarından birini süsleyen bu şiiri buldum. Senelerce süren bir mektuplaşma,  her mektuptan çıkan bir şiir-bir tercüme ve bin bir türlü hikaye...SMS  ve e-postanın henüz hayatımıza girmediği, kelimelerin hala dokunulabilir olduğu dönemin sonlarıydı.Her hafta merakla postacının yolunu gözler, apartmana her girişte bırakılan bir zarf var mı diye aranırdım. Uzun süre mektup gelmediyse merdivenlerden çıkarken birinin zarfı benden önce görüp  masanın üzerine bırakmış olmasını ümid ederdim. Masanın üzerine bırakılan zarf genelde kese kağıdından yapılmış ve  büyük boy olurdu. Mektubun içeriği kalabalık, sayfa sayısı hayli fazla olduğu için zarfın ebatı da hep büyüktü. İzmir-İstanbul arası taşınan zarflarda tanıdım ve sevdim Ritsos'u , Lorca'yı ve Prevert'i...En çok da  'aslına uygun' ya da 'türkçe'ye uygun çeviri' notu düşülmüş olanları. Bir özen sezer, özel hisseder ve mutlu olurdum. Bazen Aslı Tunç için tercümelerim diye gelirdi gelirdi şiirler,d efalarca ve defalarca okurdum. Şiiri ve yazmayı sevdiren, özendirendi farkında olmadan.

Bu gece yukarıdaki şiire rastladığımda yıllar sonra bir kez daha okuyup gülümsedim. Şiirin altına Alicante'nin ne olduğunu anlatan kısa bir not düşme gereği duymuş. Muhtemelen o yıllarda benim İspanya da böyle bir şehrin var olduğundan bihaber olduğumu düşünmüş ki haksız da sayılmaz :)

Şimdi çok uzaklarda olan dostuma yarın oturup güzel bir mektup yazabilmek isterdim tüm içtenliğimle. Lakin ne vakit var artık ne de imkan... Bir e-mail yazar, dokunulamayan kelimeler ile yad ederim eski günleri. Hiç yoktan iyidir. Yeter ki yine sözcüklerle dokunabilelim birbirimize.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder