31 Temmuz 2011 Pazar

BENIM KADAR GEÇ KALMAYIN



Çeşme Ilıca



  Çeşme'den henüz döndüm..Yeni bir haftaya başlamadan , olağan telaşlara kapılıp gitmeden bir kaç satır yazmak istedim.Çeşme'yi sevdim hem de çok..Öyle çok ki ' Bozcaada mı yoksa Çeşme mi?' sorusuna ilk 5 saniyede yanıt veremedim...Buyrun siz karar verin ?






Ada orta yaşlı sadık bir eştir,Çeşme ise arada bir kaçamak yapılan  genç sevgili..Kışkırtıcı,hareketli ve çok güzel!

Bozcaada  sakin , huzurlu , sürprizler yaratmayan sıcacık bir kucak.Her daim kollarını ardına kadar açıp bekleyen ve yıllar boyu aynı dinginliği vaad eden.Çeşme'nin onda biri bile olamayacak kadar küçük fakat içine sıgdırdıgı onlarca yaşanmışlıkla dopdolu.Boz,çorak yeşile hasret ..Ada kıskanırsa Çeşme'yi en çok bu yüzden kıskanır.Yoksa kendi halindedir , gözü yoktur Çeşme'nin baştançıkartıcı çekiciliğinde.


Adanın bütün sukunetine karşın Çeşme'de hayat durmak bilmez.Bozcaada'da Ayazma-Akvaryum arası dokunan mekikler,Çeşme'de Ilıca-Altınkum-Aya Yorgi-Şifne-Alaçatı gibi geniş bir yelpazeye dönüşür.Gece de tempo düşmez .Rum mahallesinde yan yana dizilmiş masalarda tokuşturulan rakı kahdelerinin yerini, Çeşme'nin popüler kluplerinde şerefe kaldırılan mohito , margarita kadehleri alır.Fonda bir fısıltı gibi ,uzaklardan gelen melodiler ise yerini yuksek desibelli popüler müziğe bırakır.

Çeşme davetkardır , Ada ise mahçup,keşfedilmeyi bekleyen...Çeşme'nin yorgunlugu yine Ada'nın kollarında atılır...

Bozcaada için bir kaç tavsiye yazmıştım , işte Çeşme için de bir kaç öneri..( Bu tavsiyeleri benimle paylaşan ve kısa sürede Çeşme'yi keşfetmemi kolaylaştıran dostlara teşekkürlerimle)

  • Olmazsa olmazların başında Ilıca plajı geliyor.İlk gördüğümde bunca sene deniz diye nerelerde yüzmüşüz dedim..O kadar berrak ve sakindi ki gözlerime inanamadım.Hepimizin zaman zaman internetten fotoğraflarına bakıp iç çektiği tropik plajlar gibi.Tek kelimeyle müthiş!
  • Diğer ünlü plajlardan biri Altınkum.Benim gittiğim tarihlerde rüzarın yönü itibariyle burası oldukça dalgalıydı.Su sporları tutkunları için oldukça elverişli bir plaj.Yüzme konusunda çok yetenekli olmadıgım için burada vakit geçirip surf yapmaya yeltenmedim bile :)
  • Plajların ikisi de kalabalık,rüzgar denizi hareketlendirmiş ya da kuma bulaşmadan denizle haşır neşir olmak isterim derseniz diğer bir alternatifiniz Aya Yorgi olabilir.Kısmen kapalı bir koyda pek çok beach club mevcut.Denizin üzerine kurulmuş iskelelerde güneşlenebilir,içkinizi yudumlayabilir ve hoşca vakit geçirebilirsiniz.
  • Gece oldugunda  afili kıyafetlerini giyip,loş ışıklar altında konuklarını bekleyen Çeşme gece hayatının en bilinen mekanları  Marrakech ve Paparazzi.Siz siz olun gece 24:00'den önce gitmeyin.Bu saatten sonra esas hareketlilik ve eğlence başlıyor.
  • Akşamüstleri için biçilmiş kaftan Marina'da sıralanmış olan birbirinden hoş cafe-bistro ve restaurantlar.
  • Bu kadar değil tabi..Alaçatı'nın dar sokaklarında gezinmeyi taş evlerin foroğraflarını çekmeyi , Köşe Kahve'de lavanatalı limonata içmeyi ve ilgi alanınıza giriyorsa irili ufaklı pek çok eşyanın satıldığı eskicileri ziyaret etmeyi unutmayın ki ben bu dükkanlardan çıkamadım.Aslı Alaçatı'da da yaşanmışlığın izlerini sürmeye devam etti :)
  • Konaklama konusunda tavsiye verme taraftarı değilim..Herkesin konfor bekletisi farklı düzeylerde olabiliyor.Sadece temiz küçük pansiyonlar-butik otellerle birlikte gayet lüks bol yıldızlı otellerin de oldugunu ve konaklama konusunda alternatiflerin epey çok oldugunu söyleyebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder