15 Mart 2011 Salı

CHICAGO

Chicago müzikalinin sinemaya uyarlanmış versiyonunu 2003 yılında annemle birlikte izlemiştik,bütün detayları ile aklımda yer etmiş güzel bir gündü.Annem oldum olası bayılır Richard Gere ‘e , ne yalan söyliyim ben de çok beğenirim.Annemin akranı olmasının zerre kadar önemi yok , yaşlansa da bence hala Hollywood’un gelmiş geçmiş en yakışıklı adamıdır.Hele ilk şövalyedeki Lancelot karekteri asla akıllardan çıkmaz.Aile boyu hastasıyız J

Hiç unutmuyorum , film başlar başlamaz ‘All that jazz’ ile tüylerim diken diken oluvermişti.Ardından ‘Funny Honey’,’Cell Block Tango’ ile mest olmuş , Renee Zellweger , Catherine Zeta - Jones ve pek tabi ki Gere in muhtesem performanslarını soluksuz izlemiştim.Film sona erdiğinde ikimizin de yüzünde kocaman bir gülüseme vardı.Şahane müzikler,insanüstü yetenekli dansçılar,güzel kadınlar ve yakışıklı erkekler daha ne olsun.Tam bir görsel şölen.O yıl hak etmiş oldugu üzere 5 dalda oskar ile birlikte en iyi film oskarı da Chicago’nun olmuştu.Sonrasında DVD ve soundract albümü evin başköşesinde yerini aldı.

O tarihten beri hayalim , Chicago müzikalini sahnede , müziğin iliklere kadar işlediği bir salonda canlı izlemekti.Ne zaman aklımıza New York’a gitme fikri düşse ,ilk araştırdığım Broadway’de Chicago’nun hangi gün ve saatlerde sahnelendiğiydi.New York’da yapılcaklar listemin en başında yer alıyordu.En son geçtiğimiz yıl nisan ayında benzer bir plan yapıp yine elde olmayan sebeplerden ötürü iptal etmek zorunda kalmıştık.

Eylül ayında gazeteleri karıştırıken eşimin gözleri parladı.Sana bir süprizim var deyip gazeteyi uzattı.Bir de baktım ki dev gibi bir ilan ‘ CHICAGO ISTANBUL’LU SANATSEVERLER İLE BULUŞUYOR ‘!Gözlerime inanamadım.Ben burdan kalkıp taa New York’a onu izlemeye gitmeyi planlıyorken Chicago benim ayağıma gelmişti.Birden bire telaşlandım, ya yer yoksa! Malum sadece bir kaç gösteride, sınırlı sayıda  izleyiciye sunulacak bir fırsattı bu.Hemen bilet için gerekli telefon görüşmelerini yaptım.Bilet kategorilerindeki ayrım ve fiyatlar dudağımı uçuklatsa da tereddüt etmeden aldım biletimi.

Maslak TİM ‘e ilk gidişimdi.Salon muazzam , sahne düzenlemesi harikaydı.Chicago’nun ne kadar büyüleyici olduğunu söylememe bile gerek yok.Gözler Billy Flynn karakteri için Gere’i arasa da o kadar da değil dedim içimden.Hayatım boyunca unutamayacağım bir kaç saat geçirdim.Hayallerin gerçeğe dönüşmesinin verdiği haz sahiden de pahabiçilmez.

Bir gün yolum New York ‘a düşerse.Yine ilk gece için programım belli,listeyi değiştirmeye hiç niyetim yok. Filmi 6 dalda Oscar ödüllü, Müzikali 6 Tony, 2 Laurence Olivier, 1 Grammy ödül sahibi,yaklaşık 6.000 kez sahnelenmiş  bu muhteşem müzikal  bir değil bir kaç kez daha izlenir.

Ben müzikal sevmem diyenlere;

’It is not a musical ,It is CHICAGO


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder