21 Mart 2011 Pazartesi

'FİRARPEREST'


Elif Şafak ın ‘Firarperest’kitabını okumaktayım , resmen beni benden aldı,tüm sevdiklerime hediye edesim var J

Açıksözlü olmak gerekirse Elif Şafak tutkunu değilim.Yine de dili inanılmaz başarılı bir şekilde kullanan , çok iyi bir roman yazarı oldugunu kabul etmelıyım.O benim için Yaşar Kemal gibi..Romanlarını yatıp güneşlenirken değil de sakin kafayla arada bir durup üstünde düşünerek,hatta başkalarıyla tartışarak okuma gereği duyarım.Üst üste bir kaç Elif Şafak romanı okumak zordur.Araya Ayşe Kulin , Kürşat Başar gibi yalın üsluplu,insanı dinginleştiren bir kaç yazar girmelidir.

En son okuduğum romanı ‘Mahrem’ de  beni oldukca yormustu .O dönemde belki ruh halim müsait değildi diye faturayı kendime kesmeme rağmen uzun süre başka bir romanını okumayı düşünmüyordum.Dün akşam D&R da ilgi çekici kapağını görünce dayanamayıp karıştırmaya başladım.İlk bir kaç başlığa göz attıktan sonra , Firarperest ve ben kasada sıramızı bekliyorduk.Satın alma kararımda ,kitabın ismi ve cezbedici kapak tasarımının da etkisi olduğunu itiraf etmeliyim.

’Firarperest’ roman değil.Zaman zaman hepimizin ruhunda kabaran firar etme , farklı olanı  keşfetme,aşk,evlilik ve hayat üzerine denemeler derlemesi.Her yazı maksimum 2-3 sayfa, çerez niyetine okunuveriyor.Elif Şafak tarzının cok dısında.Basit cümleler,keyifli içerikler,köşe yazıları tadında..Sanırım o da kendi melankolik ve yorucu üslubundan sıkılmış biraz .Fena da olmamış doğrusu.

Tüm yazılarının tadı damağımda kalıyor , dönüp baştan okuduklarım oldu.Bir yerlerde denk gelirseniz es geçmemenizi öneririm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder