14 Mart 2011 Pazartesi

MUTLU HAFTALAR

Güneşli bir sabah..Her zaman oldugumdan daha enerjik başladım güne ,üstelik günlerden pazartesi.Sendromdan eser yok,kendimi iyi hissediyorum , uzun zamandır olmadıgım kadar iyi!

Tuhaf bir hafiflik var üzerimde , asırların yükünü atmış gibiyim omuzlarımdan.Sihirli bir değnek mi değdi üzerime yoksa sadece havalar bahara döndüğü için mi bilmiyorum.Bildiğim tek şey , değiştiğim ve bu değişimden müthiş derecede keyif almakta olduğum.

Hayat bu,bazen umulmadıgı kadar  zorlayıcı,bunaltıcı ve  pes ettirici olsa da , öyle birden bire işler yoluna giriveriyormuş günün birinde,anladım.Önemli olan işlerin kötüye gitmekte olduğunu farkedip önlem alabilmekte.Malum yaş otuza erdi artık kendimle çok yakından tanışıyorum.

Tutkuyla yaptığım üç şey var , seyahat etmek,yemek yapmak ve yazı yazmak.Eğer üçüne de uzaksam tehlike çanları çalmaya başlamış demektir.Günlerce mutfağa adım atmazsam anlıyorum ki Aslı’nın canını sıkan bir şeyler var.Rutinden bunalmış,yorulmuş olması da muhtemel.Ya da heyecanla sunulan seyahat planlarını tek kaşını kaldırıp umarsızca dinliyorsa durum daha da vahim, hemen bir el atmak lazım.Güzel olan farkedebiliyor olmak,pes etme noktasına gelmeden toparlanıp tekrar ayağa kalkabilmek.

Çok da zor değil üstelik,malum biz kadınlar..Biraz alış veriş,bakım , sevgiliyle dingin bir haftasonu , bir kase patlamış mısır ve bir türlü izlenemeyen bir kaç film , merak uyandırıcı bir kitap yeter de artar bile.Kitap demişken , bu ara öylesine arada bir okudugum bir kitap var –meditasyon –üzerine.Açıkçası defalarca Hindistan’a giden biri olarak,buraya dünyanın çeşit türlü yerinden meditasyon yapmaya gelen insanları bir türlü anlayamamışımdır.Bu konu benim şimdiye kadar ilglimi çeken bir konu olmadı.Kitapta egolardan arınabilmekle ilgili çok güzel bölümler var.Bir yerde diyor ki , ‘Mükemmel olmaya çalışmayın , mükemmellik ölümdür.Tanrı bile kusurusuz olmamalıdır ki kusursuzsa ölü demektir.Çünkü mükemmellik ilerleyememek,bir yerde nokta koymaktır.’Kulağa hoş geliyor değil mi?

Mutlu Haftalar..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder