3 Mayıs 2012 Perşembe

GALATA


Güya Galata'ya dadanmışım
Kafaları çekip çekip
Orada alıyormuşuz soluğu
Onu da sonra anlatırım..

İşte tam da son haftalara yakışır bir şarkı!

Bahar gelmiş,havalar ısınma turlarında.Bütün gün ofiste boğulan insanoğlu kendini metroya atıp Beyoğlu'nda,Asmalı'da ya da Galata'da iki tek atıp keyifli bir gece geçirmenin derdinde...Sevgili Emre sayesinde son haftalarda ekip ruhuna yakışır biçimde Galata'ya dadanmış vaziyetteyiz,tıpkı Orhan Veli'nin dizelerindeki gibi.

Devasa Galata Kulesi beni oldum olası büyülüyor.Her ne kadar Hazerfen'in Üsküdar'a kadar uçmuş olduğu safsatasına inanmasam da kafam güzelken bir gözümü kısıp kulenin tepesi ile Üsküdar arasına hayali bir çizgi çekip acaba mı demekten kendimi alamıyorum.Yüzlerce yıldır orda öylece duran taş bir kule.Kim bilir dibinde yayılıp,sırtımızı yasladığımız duvarların önünden,yakınından kimler geldi kimler geçti.Kim hangi telaşın peşindeydi,hangi devirde nasıl bir karmaşa yaşanmaktaydı yaşlı kulenin etrafında.Gün gelmiş zindan olmuş lanetlenmiş,gün gelmiş gözetleme kulesi olarak kullanılmış medet umulmuş..Şimdilerde tüm İstanbul'un vazgeçilmez dekoru.

Yüzyıllar sonra kulenin dibinde,şekil şemalimizden bizi bir şeye benzetememiş olması muhtemel bakkalın " şişesi 10 liraya şarap var" dediği merdiven altından satın alınmış,plastik bardaklara doldurduğumuz Çankaya'yı hoş bir sohbetle harmanlayıp huzura ermekteyiz.Bu gece kuledibi eşsiz bir gece bahçesi,etraf yerde oturup  piknik yapanlarla dolup taşıyor.


Kulenin dibinde serserilik etmek pek keyifli ama daha erken bir saatse ve metabolizma bamya turşusu diye tutturmuş durumdaysa bu defa tercih edilen mekan Ritim Galata.Hayatımda ilk kez bamya turşusuyla burda haşır neşir oldum.O kadar güzel ki o kadar olur.İtiraf ediyorum bazen sırf bu yüzden Ritim Galata ya gitmek geliyor içimden.Ufacık sevimli bir yer,zaman zaman taş duvarlarını ev sahipliği yaptığı sergilere ait fotoğraf ya da tabloların süslediği sıcacık bir yer.Müdavimi olmak için bir kez uğramak yeter de artar bile.

Benim aradığım her şey kuledibinde...
Yaşanmışlık,yaşanmamışlık,yaşanabilirlik ve binlerce mutlu,huzurlu,biraz da melankolik an...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder