5 Eylül 2011 Pazartesi

DUKAN DİYETİ 3. AŞAMA - KORUMA EVRESİ

31 Ocakta başladığım Dukan Diyetinin 'atak' ve 'seyir'evrelerine ilişkin detaylı bilgiler vermiştim.Uzun zamandır bu diyetle ilgili herhangi bir şey yazmadığım için , takip edenler ile diyetin bu son evresini nasıl geçirdiğimi ve ulaştığım son noktayı paylaşmak istiyorum.


Bu etkili ve insanı kesinlikle bıktırmayan beslenme şekli sayesinde iki evre sonunda 10kg. verdim.64 kg.dan 54 kg. inmem yaklasık 3 ayımı aldı.Benim kadar yemek yemeyi seven ve özellikle doğumdan sonra pek çok deneme yapıp sonuca ulaşamayan biri için büyük başarı..Şunu açık yüreklilikle söyleyebilirim ki, ben yapabildiysem herkes yapar!


Protein ve protein-sebze dönüşümlü iki aşamanın ardından son aşamada hayatıma giren pek çok ilave besin ile koruma evresini de bitirmiş oldum.Koruma evresinin süresi , verilen kilonun 10 gün ile çarpılmasıyla bulunuyor.10 kg. verdiğim için yaklasık 3 ay koruma programı uyguladım.Dr.Dukan'ın tespitlerine göre uzunca bir süre uygulanan diyet programlarından sonra aniden hızlı bir gıda tüketimi oldugunda metabolizma besinden alması gereken kaloriyi %30  daha fazla depoluyor.Gerçekten inanılmaz.Bu nedenle ağır diyetlerden sonra kilolar fazlasıyla geri geliyor.Metabolizmanın yeni kilosuna alışma süresi ise tam olarak 1 kg. için 10 gün.Bu süreden sonra artık mevcut beden ağırlığı kabullenildiği için metabolizma hızla yağ depolama telaşına girmiyor.Bu saatten sonra şansınızı zorlamazsanız tekrar kilo almanız çok zor.

Bu evrede uygulamanız gerekenler ise çok basit :
  • Sebze ve protein dönüşümü uygulamaksızın her gün dilediğiniz kadar sebze ve protein tüketebilirsiniz.
  • Her gün 2 dilim ekmek hakkınız var ki bu aşamaya gelenler için çok büyük bir ödül
  • Her gün 1 porsiyon meyve serbest
  • Haftada 1 gün bakliyat,1 gün de kepekli makarna -pilav yiyebilirsiniz
  • Ve ilk yarıda haftada 1 öğün,ikinci yarıda ise haftada 2 öğün sınırsız-serbest bir öğününüz var.Kendinize tatlı ve alkolun de dahil edildiği harika bir ziyafet çekebilirsiniz!
Bu aşamayı araştırırken bloguma denk geldiyseniz,yolun zor kısmını aşmışsınız demektir.Tebrikler!Bundan sonrası çok kolay emin olun.Sadece kilo vermiş olmanın rehavetine kapılıp arka arkaya çok büyük kaçamaklar yapmamaya dikkat edin.Zaman zaman  kontrolümü kaybedip deli gibi tatlı, zararlı bilimum ıvır zıvır yediğimi inkar etmiyorum.Ama sürekli tartıldıgım için kendime koydugum kilo aralıgını geçer geçmez yine kontrolu ele alıyorum,size de tavsiye ederim.Dukan sayesinde daha sağlıklı  olmak bir yana , daha mutlu ve kendimle daha barışık bir insan olduğum kesin :)!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder