8 Şubat 2011 Salı

DUKAN DIYETI 2. AŞAMA - SEYİR EVRESİ

Geçtiğimiz hafta Dukan Diyeti 'Atak' aşamasıyla ilgili özet bilgiler vermiştim.5 günlük bir atak döneminden sonra, seyir evresi kurallarına göre diyetime devam etmekteyim.Toplamda 12. , seyir evresinde 6. günüm.

Öncelikle bu evrenin süresini siz belirliyorsunuz.Kaç kilo vermeyi hedefliyorsanız, o kadar hafta seyir evresi kurallarına uygulamaya devam ediyorsunuz.Benim toplam hedefim 5 kilo , dolayısıyla 5 hafta boyunca bu evreyi uygulayacağım.Başlangıç hedefim 8 kiloydu ve yaklasık olarak 3 kılosunu 12 gün içinde verdim!Merak edenler için başlangıç kilomun 63 , şu anda ulaştığım kilonun 60 oldugunu söyleyebilirim.Obezite sınırlarında olup , bu yuzden ılk gunlerde hızla kilo kaybeden biri değilim.Bu da diyetin başarısını daha iyi ifade ediyor.Zaten daha önce de değindiğim gibi ilk dönemde kilo kaybının 2-7 arasında olacağı belirtilmişti.

Yalnızca protein tüketilen atak evresinden sonra sebze ve salatanın da serbest hale geliyor olması bu evrenin en belirleyici özelliği .Et ve süt ürünlerini seven biri olarak atak döneminde çok zorlandığımı söyleyemem.Yine de protein yanında sebze ve salata tüketebileceğimi bilmek harika.Buradaki anahtar nokta ise 1 gün proteinle birlikte sebze + 1 gün yalnızca protein tüketilecek olması.Yani her gün sebze tüketimi serbest değil.Pierre Dukan kitabında bu döngüyü 5 + 5 olarak uygulayanlar ile 1 + 1 olarak uygulayanlar arasında eşit kilo kaybı yaşandığını belirtmiş.Dolayısıyla sıkıcı hale getirmeden 1 + 1 şeklinde uygulayabilirsiniz.

Gelelim yasaksız sebzelerimize, nişasta içeren patates,enginar dışında tüm sebze ve yeşil salatalar serbest .Havuç ise yalnızca haftada 2 kez öneriliyor.

Size bu evre için bir kaç basit tarif verebilirim,malum yine pişirirken yağ kullanmak ve kızartma yapmak yasak.Ancak sebze ve proteini karıstırarak buharda,soteleme yöntemi ile ya da fırında gayet lezzetli öğünler hazırlayabilirsiniz.

Mantarı joker olarak kullanın.Bir dilim biftek üzerine yatırılmış mantarlı ıspanak sote öğününüze hem görsel olarak renk katacak hem de son derece doyurucu ve besleyici hale getirecektir.Ya da mantarların için çıkartıp , az yaglı peynır ıle doldurup fırında pişirerek,ızgara etinizin yanına nefis bir garnitür yapabilirsiniz.

Farklı bir alternatif olarak bir çok sebzeyi pişirip , blanderdan geçirip yagsız sut de ekleyerek enfes bir sebze çorbası yapabilirsiniz.

Ve tabi daha bir sürü farklı şekilde,yaratıcılıgınızı kullanarak , damak zekınınıze göre pek cok sebze-proteın yemeği hazırlamak elinizde.

Hedefim 15 marta kadar seyir evresini sürdürmek ve pek çok ödül içeren bir sonraki evreye 55 kilo olarak ulaşmak!

Bir sonraki evreye ulaştığımda , mutlaka yeni tecrübelerimi paylaşacağım.

Unutmadan , atak döneminde çok ciddi ağız kurluğu yaşadığımı ancak bunun doğal bir durum olduğunu söylemek isterim.Ağız kurluğu sayesinde günde 2-2,5 lt su içtim ki bu da diyetşme oldukça büyük bir katkı sağladı.

4 yorum:

  1. Merhaba Aslıcım, ben de bu diyet ile senin sayende tanıştım..14 martta başladığım diyetin hala 2. aşamasındayım..biraz yavaş kilo veriyorum ben, ama 3 kiloya yaklaştığımı söyleyebilirim..geriye kalan 5 kilomu vereceğim ve 3. aşamaya geçeceğim günleri sabırla bekliyorum.Hiç bu kadar azimli olmamıştım doğrusu.. 3.aşama ile ilgili de biraz detay verirsen sevinirim:) sevgilerrrr

    YanıtlaSil
  2. merhaba ben 78 olarak başaldım ve 1 hafta atak dönemini uyguladım ve şuan 75 kiloyum boyumda 177 yarın seyir evresine geçicem sizce 3 kilo kayıp azmı ama harfien uydum ve dediğiniz gibi aşırı ağız kuruluğu cektim ama su içmeyi zaten sevdiğim işim ortalama 4 litre su içtim seyir döneminde kilo vermeye devam edermiyim cok mrk ediyorum biraz daha bilgi verirseniz sevinirim saygılar...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba ,
    1 hafta atak evresinde oldukca uzun bir sure tebrik ederim :) karsiligini fazlasiyla almissiniz ilk evre icin 3 kilo gayet iyi..seyir evresinde haftada ortalama 1 kg kaybefilmesi normal donemsel olarak bir miktar eksik ya dz fazla olabilir.su icmeyi sevmeniz de harika bir avantaj ben sahsen 2 lt icebilmek icin zorluyordum kendimi.seyin evresi icin bol sanslar!

    YanıtlaSil
  4. Seyir evresinde sabah oglen ve aksam neler yediniz. Tam olarak yazabilir misiniz

    YanıtlaSil