3 Şubat 2011 Perşembe

YENİ DELHI YOLUNDA

19 Ekim gecesini 20 ekim sabahına bağlayan saatlerde,yerden çok yükseklerde bir yerlerdeyim.Hindistan'a ulasmak için sadece 20 dakikamız var.Yeni Delhi'de yerel saat 03:05 ,İstanbul saatiyle ise 01:05 yaklasık 5 saattir yoldayız.Bir kez daha emin oluyorum ki uçak yolculuklarını sevıyorum.Herkes gözlerini çoktan kapamış,gecenin karanlığında mışıl mışıl uyurken ben kendimle baş başa oldugum bu dakikaların tadını cıkartıyorum.Uçakta yanan tek ışık benim tepemdeki,tabi görebildiğim kadarıyla.Bu seferki gercekten cok buyuk bır ucak ve agzına kadar dolu.İstanbul'dan havalanmıs olmasına karsın ucakta en azınlıkta olan millet biziz gibi gorunuyor.Sanki her ırkan ,her milletten insan var.Hindistan gibi rengarenk bir uçuş!Arkamda başında buyukce sargılardan olan 'sih'bir amca ve eşi var,yani muhtemelen eşidir.Hemen yanımda çok renkli bir elbise giymiş , başında fese benzer bir şapkayı eşarpla örtmüş bir kadın ve iki küçük kız çocugu uyuklamaktalar.Yandan bakıldıgında kadının elmacık kemıklerı o kadar cıkık gorunuyor kı ınsan ıster ıstemez yuzunun dıger detaylarını da ıncelemek ıstıyor.Cukur yanakları ve fazlasıyla belırgın kaşları var.Aslında çok hoş ama ifadesi son derece sert ,kim bilir belki de yolculugun basından beri mzımızlanan kızlar yuzundendir.

Biraz ön taraflarda keşişler var.Saçları kazınmış,bol ,ince ve tuhaf kıyafetli,terlikli insanlar.Hepsi genc ve Avrupa lı.Sanırım dünya nimetlerinden sıyrılıp , bir parça çaput ve terlikle ruhlarını arındırma derdindeler.Bunun için Hindistan ın nasıl iyi bir tercih olabildiğini anlayamasam da saygı duyuyorum.Kulağımda hoş bir Reiki müziği ve düşünüyorum da geri döndüğümde şu keşişlik hikayesini daha yakından incelemeliyim.
Başıma battaniyeyi geçirip pencereden baktım,yıldızlar oyle cok ve parlak ki,içim titredi.Dünyanın neresine gidersem gideyim aynı olan tek şeyin ' Gökyüzü ' oldugunu farkettım.

Alçalmaktayız,ışıklar yandı telaş başladı.Merhaba Delhi!

P.S : Denizlerim hep aklımdasınız,bu muhtesemn semanın altında güven ve huzur içinde uyuyor oldugunuzu bilmek çok güzel.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder