4 Şubat 2011 Cuma

DUKAN DİYETI ATAK EVRESI




Uzun zamandır ihtiyaç duydugum değişiklikleri gerçekleştirebilmek adına kafamda bir liste oluşturdum.Sağlam bir diyete başlamak, sürekli şikayet edip irade noksanlıgım nedeniyle bir türlü kurtulamadıgım kilolarımla vedalaşmak listenin ilk sırasında geliyordu.Bir kaç ay önce İzmir magazamızın ziyareti sırasında reyon yonetıcılerımızden bırını tanımakta gucluk çekmıstım.14 kılo vermıs,en az 10 yas genclesmıs ve ınanılmaz derecede pozıtıf bırı olmustu.Malum ‘şişmanım ama mutluyum ‘ sadece kendimizi kandırmak için kullandıgımız bir cümle.Onun da daha zayıf ve güzel biri olmaktan ötürü hayatına kattıgı mutluluk yüzünden okunuyordu.Ayakustu soruverdım nasıl basardıgını..Çok basit ‘ Dukan diyeti’ ile dedi.Hımm neydi ki bu Dukan diyeti,kimmiş neymiş dememe kalmadı ,bir çırpıda anlatıverdı meshur fransız diyetisyen Pierre Dukan ve efsanevi diyetin ayrıntılarını.Gerci sıkı sıkı da tembıh ettı,kıtabı okumadan olmaz mutlaka al ve oku dedı.İstanbul’a dondugumde farklı ınternet sıtelerınden bu dıyetle ılgılı bılgıler edındım .Az kalorılı ,yarı ac yarı tok yaşanılan uzun süreli diyetlerden bıkıp usanmıs, ve her defasında mahrum kaldıgım yiyeceklere deli gibi saldırmış biri olarak, diyetin içeriği fena değil gibi gorundu.4 aşamalı diyetin ana teması beslenmenin genel olarak protein agırlıklı olmasıydı .Ben şimdilik ilk aşamayı geçip ,ikinci aşamaya ulaşabildim.Benim için büyük başarı , ne de olsa listeye bir kaç çentik atmak lazım J İlk aşama ‘atak’ adı verilen sadece protein tüketilen bir aşama .Verilecek kilo hedefine göre 2 gün ile 10 arasında bir süre zarfında uygulanıyor.Benim kilo hedefim 10kg altında oldugu için ik dönemi 5 gün ile tamamladım.5 gün boyunca yalnızca protein ile beslendim.Metabolizma enerji için öncelikle karbonhidratları yakıp,kasları koruma açıcından en son proteinleri yaktıgından , karbonhıdrat almadıgınız sürece ihtiyac duyulan kalori direk yaglardan saglanıyor.Protein ile kasları maksımum derecede besleyerek kısa surede bır kac kılo verebılıyorsunuz.Pierre Dukan diyete baslangıcta iyi bir motivasyon olması ıcın kısa surede bır kac kılo bırden verdıren bu aşama ile başlatıyor.Ben şahsen 2 kilo verdim ,eşim ise 3 ..Haftada 600 gr. Zor verebilen bir bünyeye sahip oldugum için 5.günün sonunda tartıdaki -2 kiloyu görmek diyetin devamını daha kolay yapmamı sagladı.Dukan’ın motivasyon teorisi gercekten işe yarıyor.Gelelim cok merak edilen diyet listesine ..Aslında bu diyetin en güzel tarafı böyle bir listenin var olmaması.Yenilebilecek olan gıdaların bir listesi var pek tabi aa bunları hangi gün ne kadar yemeniz gerektiği,gr vs. İle ilgili bir kısıtlama söz konusu değil.5 gün boyunca gönlünüzce ,acıktıgınızda listede yer alan gıdaları tüketebiliyorsunuz.Tek anahtar nokta hayvansal ya da nebati  kesinlikle ‘yağ’tuketmemek.İşte serbest olan yiyecekler:


·          Kuzu haric kırmızı etler , tabi ki yağı ayıklanmış olarak.
·          Ördek ve kaz dışında tüm kümes hayvanları .
·          Yağlı kısımlarının ayıklanması kaydı ile jambon türevleri,yagsız sucuk
·          Her türlü balık ve deniz ürünü
·          Kabuklu deniz mahsülleri
·          Sakatatlardan ciğer ve dil
·          Yağsız beyaz peynir , yağsız yoğurt , yağsız süt
·          Günde 4 adede kadar yumurta ( kolesterolu olanlar aman dikkat)
·          Ve tabi ki her diyetin vazgeçilmez kuralı : Günde en az 1,5 tl su.Dukan kilo vermesi duran bir hastasının gunluk su tüketim miktarını 3 lt. Cıkarttıgını ve bu şekilde tekrar kilo kaybının sağlandıgını belirtiyor.
·          Tüm light içecekler ve tatlandırıcı ile çay-kahve tüketimi,sıvı tüketimi olarak değerlendirildiğinden teşvik ediliyor.
·          Son olarak her gün 2 kaşık yulaf kepeği hakkı var.Ben yulaf kepeği bulamadıgım için yulaf ezmesi kullanıyorum.İşte size harika bir tarif :

Malum Dukan ekmek namına bir şey vermiyor , o yuzden yulaf kepegını un yerıne kullanıp yumurta ve sutle cırparak nefıs bır krep elde edebılırsınız.İçine tuz yerine tatlandırıcı eklerseniz bu defa krep yerine pan cake yapabilirsiniz.Ya da yulafınızı sütün-yogurdun içinde tüketin ,damak zevkinize kalmış J

İkinci aşamadayım , bunu da atlattıgımda ki o zaman hatrı sayılır bir kilo kaybı yaşayacağımı düşünüyorum sizlerle kuralları ve tecrübelerimi paylaşmaya devam edeceğim.

Hayallerinizi ve hayatı ertelemeyin ,ertelediğimiz  günün bir telafisi olmayabilir..


1 yorum:

  1. Çok güzel bir rejime benziyor. Krep ve tatlandırıcılar da hayat kurtarır. Benim gibi rejim yapma yeteneğinden yoksun bir insan için çok çekici..belirtmeliyim :)

    YanıtlaSil